Tuesday 3 February 2015

Biul

Assalamualaikum..

Dah lama sangat tak post something, but today i would to tell you something. Hiks Mengada gila bunyi nya woi! Hahahaha.. and takyah nak klishey or something like that lah. Eh ehhhh.. Hahahaha..

Dunia kawan aku penuh warna warni, biar gelap atau cerah aku tetap ingin dan meletakkan mereka dlm pilihan hidup aku.. just like this

"Family & Friends" double F!

Tapi siapa je tanak hidup berpasangan dan itu juga menjadi sunnah Nabi Muhammad iaitu berkahwin, bukan bermaksud ntuk gatal, tapi cume berfikiran terbuka dan luas akan tentang maaa hadapan.

Dalam hal ini, 3 perkara menjadi dan membuat kepala aku biul sementara, tapi Alhamdulillah masih waras ntuk berfikir dan menjadi insan bertanggungjawab dalam aspek tertentu. Bercita tinggi, usaha lebih. Yang lain terpulang kpd Ilahi. MashaaAllah..

Jujur untuk post kali ini, aku bkn insan seperti bulan yang indah sentiasa kpd manusia, juga bukan matahari yang terik sahaja kpd manusia.. paling aku takut dan benar akan org puji aku (kalau ada) sbb aku juga manusia.. manusia yang perlu berbakti demi akhirat.

Tapi aku jugak bkn insan sempurna drpd pelbagai aspek, cume aku boleh buat terbaik dan yakin kpd Allah bahawa aku boleh lakukan. Eh tah laaa.. aku penat pedih sedih serius dlm benda2 mcm ni.

Kesedaran aku teserlah apabila aku sukar melihat selepas nikmat melihat ditarik oleh Pencipta, tapi aku masih melihat perkara bukan2 dan tidak sepatutnya. Ya rabb, maafkan aku. Tak jemu bertaubat, mohon Allah juga tidak jemu menerima taubatku.

Skrg, aku kaku diam tak dapat fikir dgn baik. Seeloknya aku tinggalkan gambar dibawah sebagai kata2 yang mampu buat aku terus berkeadaan biul dan mcm2 lagi.. hahahah.. may Allah bless us my Family, Friends, Wife to-be. Eh

No comments:

Post a Comment