Wednesday 3 September 2014

realiti bukan mimpi

pernah seketika, aku sakit batin. kuat sakit aku tu, makin kuat aku untuk terus hidup. tapi kalian? tuh, terus menerus pergi tanpa endahkan aku yang sakit batin, tenat woi tenat! 

perdulikan mereka berkata, hanya mampu mengiyakan segala tindak tandus korang buat, aku kan pak turut. haktuilaaaa woi! segala bicara, kata2 dan sebagainya termasuk aksi korang aku perlihatkan sahaja tanpa mampu bicara krn korang kepala segalanya! ok.

pada tahap suatu ketika batin aku tidak tertahan untuk menahan, aku menangis. menangis terus menangis. menangis. menangissss.... kerana korang. pun! masih korang tidak endahkan. ok. aku sabar. terus sabar. dan paling sakit untuk buat keputusan. keputusan apa? hmmm.. 

keputusan untuk tinggalkan korang dgn hilangkan diri. sakit juga untuk buat, tapi hakikatnya itu yg terbaik drpd terus begini. meratap dgn menangis dan bersabar terus sampai bila? kiamat? tak boleh! hidup kene move on! itu pedih, pedih weh... menangis lagi. lagi dan lagiiii... 

pedih pada peringkat awal, lama kelamaan itulah dia! akhirnya! walaupun seketika di beri ruang dan peluang. guna sebaik mungkin sahaja, itu. kemudian, kembali hilang. biar d mata hilang, bukan di maya. itu cara aku. tapi, masih jua tidak mendatangkan hasil? hasil? masih mengharap ke? jawapan, Ya! 

siapa nak hilang mereka, aku pun tanak! itu pada hakikatnya, tapi aku? hmmm.. entah, sepertinya tidak mampu tangani hakikat, kalah pada hakikat. itulah aku. kalah.. terus kalah.. dan kalah. kemudian masa, terus berlalu tanpa sedar dan celik mata, sudah berbulan buat lupa dan seperti mendapat life baru, fresh dan terbaik.

No comments:

Post a Comment