Thursday 24 December 2015

mekasih semua.

Assalamualaikum.. 

seperti biasa pembuka kata, jangan nak jadi beria suka. eh tibe. Hahahahah!

so, this is my last post about team PSH. so what's up? nothing to up. Hewhewhew.. Alhamdulillah, perkenalan yang baik, walaupun dalam keadaan yang sangat singkat aku bekerja disana, tapi kesyukuran itu tetap terbit sebab mereka banyak membantu aku dalam setiap hal dan perkara, elok semua staff JMC Cyberjaya, atau PSH. 




Jujur, setiap perkara kadang kala aku boleh baca dengan pergerakan mereka, dengan cara pertuturan dan sebagainya, tapi itu tidak menjadi penghalang untuk tidak bertegur. malah, boss aku, Tuan Pengarah, Tuan Haji Yusof pon sempoi macam bukan pengarah, apatah lagi para Pegawai mereka. Terbaik derrr.. Hehehehe. 

there is nothing to story actually, but this is me. more like to talk about the other person that I like, that I love and the most I miss so much. eh salah ek? lantok lah.. at least mencube yedok? Huhuhuhu.. 

first time masok opis, fuhhh apa benda nih aku nak ngadap. dengan pengalaman takde, apatah lagi nak guna Excel tuh, lagi ke laut. tapi.... aku chill, releks, tenang. fuhhh acah-acah sangat! Hahahahah! almost 3 days aku takde keje nak dibuat sebab sumorang ada hal, senang citer dah ada kejer atau task yang telah d beri. So, aku dok melangok tak tahu mende.. lol 

for sure, aku back up and tolong mana patut sebab aku sendiri kene tahu dan ngerti, nak sesuatu kita sendiri kene bergerak untuk dapatkannya. well, aku cuba tanya and ringankan tulang untuk tolong. Heheheh baik tak? hiks masa mula-mula masuk, Fazli paling banyak tolong aku. ThankYou member! kat sini jugak aku adalah dapat belajar perkataan2 baru macam ;

* prekkk
* dudai dudai
* dan lain-lain.. tak ingat. 

Heheheheh..

dalam lama kelamaan tuh, baru dapat kejer hakiki. Alhamdulillah, senang sebab diajar. ThankYou!

pada masa yang sama, dapat kenal sorang demi sorang lebih details yang tak berapa details sangat, yelaa kang kene cop sebuk hal orang je, kene PANG! baru kau nak sedar.. jadi ambil pendekatan slow and step by step. debakkkk! Hahahah!. 



So, orang paling aku suka kacau dorang nih! ada je benda aku nak cari point ntuk kenekan dorang / sakitkan hati dorang. Hahahahah! Jahat? tak jugak sebab aku nih baik kot! Kan? eh tibe. Hahahah! dorang suka kacau aku, aku kacau lah balik. kasi sedar sikit si gemok nih bukan calang2 kau nak ajak gurau! hurmmm tibe sangat nak mengamuk! Hahahahah.. 



acah-acah brader! Hahahah.. hakikatnya, memang tak pun. lewlz. well, manusia boleh berubah der, tak kira masa, tempat dan sekeliling. tibeeek! Hahahaha.. nih masa jamuan berbuka puasa. Alhamdulillah, dorang nih pun banyak pengalaman dan tolong aku masa kat sana. paling best bila-bila masa boleh ajak berbincang pasal ilmiah, isu semasa dan pasal ehem ehem! *benda baik okay!* eheheheh..


haaa, tuh Mummy! eh. Hahahaha! Hi Kak Chik, hi Dila. dorang nih masing2 master dalam bidang mereka. tak tipu babe, paling banyak tolong aku bab2 Excel nih. lewlz tak susah pun nak masuk kepala dengan dorang nih terutama Kak Eza. perangai, alhamdulillah masih boleh dibendung. hok Dila pula, hurmmm macam tuh lah! Hahahaha.. Kak Chik? Iyerkan ajeeee.. hhuhuhuhu.. 


hok nih pulak, kaki tidor! mapuih laa kat mana pun dia berada. Hahahah! celik mata, ngadap tipon dok mesej dengan mok. tutup mata bila bateri tipon habis. hurmm nak ajak sembang? ke laut! tapi dia nih ada 1 benda aku tabik sikit, tak boleh tengok orang tolak motor, ada je dia nak tolong. Terbaik bro! *tabik springggg!*




so, this part of team PSH aku. thankyou sebab sudi ajar segala perkara hal berkaitan, baik buruk kalian itu aku simpan menjadi pendoman di masa akan datang. inshaaAllah! tiada kalian, maybe aku tak kenal lebih mendalam hal berkaitan Excel dan sebagainya. semoga Allah mampu membalas jasa anda di masa akan datang dan selamanya. Terima Kasih geng! 


Finally, benda terakhir kami buat. kemas fail segala bagai. nampak lopong je rak fail tuh. Hahahahah, tapi lepas tu kene susun balik sebab arahan dikeluarkan takpayah simpan apa-apa. biar sahaja. Hewhewhew terbaik! actually, this pic has been take by our officer, Puan Johana. For sure, I can see her face and how she feel it, and everything. Dia dah lead team nih for almost 4 or 5 years, (I'm not sure). end up, kene berpisah. ThankYou for everything Puan Johana, En Wajdi, dan En Zham untuk tunjuk ajar dan segala ilmu diberikan. Terima Kasih. 

so, itu sahaja ntuk cerita mengenai nih. Semoga Allah berkati kita semua, dunia akhirat. Ameen 

Wasalamu.. 

No comments:

Post a Comment